In 2021 kochten Stephanie en Mike een nieuwbouwwoning. Aangezien deze leeg werd opgeleverd, konden zij het huis vanaf een nulpunt gaan inrichten. Natuurlijk betekent dat ook dat er een nieuwe keuken moest komen, waarbij ze zijn geholpen door Van De Breevaart. Hieronder vertelt Stephanie over haar ervaringen rondom dit project.
De aanloop naar hun nieuwe keuken
“In 2019 hebben we al een keer een hele woning gestript, verbouwd en gevuld”, begint Stephanie te vertellen. “Daar zat toen ook een nieuwe keuken in en we wilden iets wat daar gelijkwaardig aan was. Rond die periode heb ik heel veel keukenboeren bezocht om te kijken hoe hun werkwijze is en wat ik prettig zou vinden om mee samen te werken. We wilden voor een iets exclusievere keukenexpert gaan in plaats van een groter bedrijf, en na wat onderzoek zijn we bij Van De Breevaart uitgekomen.”
Een goede voorbereiding is het halve werk
“Ook zijn we voordat we naar een keukenleverancier gingen naar het Bosch experience center geweest in Hoofddorp. Daar konden we ons alvast oriënteren op wat voor soort apparatuur we wilden. In ons vorige huis hadden we AEG maar dit keer wilden we graag ovens die tot 300 graden Celsius konden verwarmen. Mike houdt van het bakken van broden en daar heb je ovens voor nodig die wat warmer kunnen dan reguliere ovens. Met Bosch-apparatuur kon dat en hun zwarte design was ook precies wat wij wilden.”
De opstelling van de keuken is geheel door Stephanie bedacht. Op basis van haar design is er een vakkenkast gekomen in de kastenwand. “Dat werd eigenlijk nergens aangeboden maar Peter kon het toch voor ons regelen”, aldus Stephanie. “Twee jaar nadat wij dat hadden opgebracht zijn deze vakkenkasten bijna overal te krijgen. Het is toch een leuk gevoel dat je zo hebt bijgedragen aan de start van een trend.”
Een zwarte keuken met een unieke spoelbak
Wat betreft de kleur was het voor het stel al snel duidelijk. Stephanie: “We wilden sowieso zwarte keukenkastjes en ook het werkblad waren we snel uit, namelijk wit. Qua spoelbak wilden we iets wat Peter van Van De Breevaart nog nooit had geleverd dus hij moest eerst uitzoeken of zoiets bij hem mogelijk was. Uiteindelijk bleek dat wel mogelijk te zijn, dus daar waren we erg blij mee.”
“De spoelbak is uit hetzelfde stuk gesneden als het werkblad”, legt Stephanie uit. “De lijnen van het marmer lopen daardoor naadloos over in de spoelbak. Het is dus echt onderdeel van het blad. Dat is echt een extra detail wat bijna niemand heeft en daar word ik wel heel blij van.”
De meerwaarde van kiezen voor Van De Breevaart
“De lijnen zijn veel korter dan bij een grote keukenleverancier”, vertelt Stephanie. “Je kan veel makkelijker schakelen en het was heel makkelijk om last-minute nog aanpassingen door te voeren. Vooral de aftersales waren heel goed bij Van De Breevaart. Als er achteraf een probleem was dan kwam er kosteloos iemand langs op het op te lossen. Dat zorgde wel voor een hele fijne ervaring!”